← Alla evenemang

Paris 25-års jubileum | The Abyss, Göteborg

🏷️ Klubb & Nattliv
📅 7 nov 18:00
📍 , Göteborg
🎟️ 2 kr
PlusOne & Klubb DÖD presenterar stolt: ▲ PARIS - Paris firar 25 år med 2 reunion-spelningar! De gjorde DIY-begreppet till religion, tackade nej till större skivbolag och hade en strykbräda som synth-stativ. Det handlar om indiepopbandet Paris från Stockholm, som slog igenom på den alternativa musikscenen i början av 00-talet. Nu är de tillbaka med två reunion-spelningar på Kollektivet Livets scen den 6:e november och 7:e november på The Abyss i Göteborg. Med ZTV – och P3-hits som Streetlights och Disco Fever skapade de ett eget musikaliskt universum där känsla, melodi och lekfullhet möts. Med influenser från indiepop, new wave och alternativ rock etablerade sig Paris på den svenska musikkartan som ett energiskt liveband med stark identitet och konstnärlig kreativitet. Bandet består av: Emma Nylén på sång och keyboard (också känd som artisten EMMON) Annika Mellin (numera Thorell) på sång och gitarr (känd från This Diamond Ring och The Mad Men Band) Mattias Svensson på bas (även medlem i The Exploding Boy) Johan Efraimsson på trummor Fredrik Strage: - Jag hörde Paris första demosamling "Greatest hits Vol 1" 2001 och intervjuade dem i DN året därpå i en artikel om framtidens popstjärnor. De sa att deras favoritfärg var "neonbrun", att deras favoritackord var A-moll och att de ville skriva låtar om "att bli kär, festa eller fantisera om folk som man har sett på tv". Jag minns Paris som ett av det tidiga nollnolltalets mest sympatiska band. Paris har genom åren släppt e
Köp biljett / Mer info →